Rodzina produktów Cal Spas Avalon A826b oferuje użytkownikom bogate i zaawansowane funkcje. Użytkownicy mogą cieszyć się wygodnym, wysokiej jakości spa, które zapewnia doskonałe doznania. Produkt jest wyposażony w wewnętrzne oświetlenie, ergonomiczne siedziska, zintegrowany system audio, a także specjalną pompę hydro-massage, która zapewnia relaksujące masaże. Ponadto, użytkownicy mogą korzystać z wielu bezpiecznych i skutecznych ustawień, w tym blokady dla dzieci, ograniczenia czasu, a także ustawienia temperatury. Produkt jest łatwy w instalacji i korzystaniu z niego, a użytkownicy mogą znaleźć szczegółowe informacje w podręczniku użytkownika.
Ostatnia aktualizacja: Rodzina produktów Specyfikacja i informacje dla użytkownika Podręcznik Cal Spas Avalon A826b
Ta specyfikacja pozwoli Ci sformatować informacje o produktach na potrzeby programów Merchant Center, takich jak reklamy produktowe, bezpłatne informacje o produkcie i Kup przez Google. Przesyłanie do Google danych produktów we właściwym formacie jest ważne, ponieważ pozwala tworzyć skuteczne reklamy i bezpłatne informacje o produktach. Wykorzystujemy te dane, by sprawdzić, czy informacje są dopasowane do odpowiednich zapytań. Jeśli dopiero zaczynasz korzystać z Merchant Center, najpierw zapoznaj się z przewodnikiem. Inne wymagania, o których trzeba pamiętać Dane Twoich produktów muszą też być zgodne z kilkoma innymi zasadami Google. Zapoznaj się z nimi, zanim zaczniesz: Dodatkowe specyfikacje danych produktów Definicje Znaczenie symboli Kliknij nazwę atrybutu, aby zobaczyć wszystkie szczegóły, w tym przykłady, informacje o wymaganiach minimalnych i sprawdzone metody. Informacje o produktach, które przesyłasz za pomocą tych atrybutów, to podstawa tworzenia skutecznych reklam i bezpłatnych informacji o produktach. Dane, które przesyłasz, powinny mieć odpowiednią jakość, ponieważ będą widoczne w reklamach wyświetlanych klientom. Wymagany Unikalny identyfikator Twojego produktu Przykład Składnia Mikrodane schema. org Wymagany Nazwa produktu Opis Twojego produktu Przykład Strona docelowa produktu URL głównego zdjęcia produktu Opcjonalny URL dodatkowego zdjęcia produktu Zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych strona docelowa (gdy są 2 różne URL-e dla ruchu z komórek i komputerów stacjonarnych) Te atrybuty określają cenę i dostępność Twoich produktów. Potencjalni klienci widzą tę informację w Twoich reklamach i bezpłatnych informacjach. Jeśli ceny i dostępność Twoich produktów często się zmieniają, pamiętaj, że musisz informować nas o wszystkich aktualizacjach, aby móc wyświetlać produkty. com/merchants/answer/188489">Przeczytaj wskazówki, jak zachować aktualność danych produktów Dostępność Twojego produktuZanim zaczniesz
[condition]
wykorzystuje obsługiwane wartości new
, refurbished
i used
– należy je przesyłać w języku angielskim. Użyj tego samego języka w przypadku wszystkich atrybutów, które nie wykorzystują obsługiwanych atrybutów i zezwalają na użycie dowolnego tekstu, np. tytuł [title]
lub opis [description]
. W nazwach atrybutów wielowyrazowych użyj podkreślenia (np. image_link
). com/merchants/answer/160567">XML lub API. Używaj nazw atrybutów tylko w języku angielskim (wersja w nawiasie). W nazwie atrybutu zastąp spacje znakami podkreślenia (np. image_link
zamiast image link
). Podstawowe dane produktów
Atrybut Format Podsumowanie wymagań minimalnych Identyfikator
[id]
A2B4
Maks. 50 znakówProduct. sku
Tytuł
[title]
Product. name
Opis
[description]
Ta klasyczna czerwona męska koszulka polo jest wykonana w 100% z bawełny organicznej, ma dopasowany krój oraz firmowe logo wyhaftowane na piersi z lewej strony. Prać w pralce w zimnej wodzie. Produkt importowany. Product. description
Link
[link]
http://www. example. com/asp/sp. asp? cat=12&id=1030
Offer. url
http
lub https
. Link do zdjęcia
[image_link]
http:// www. com/image1. jpg
Product. image
http
lub https
. Sprzęt (632)
i Pojazdy i części(888)
można używać ilustracji. Link do dodatkowego zdjęcia
[additional_image_link]
http://www. jpg
Maks. 2000 znaków[image_ link]
. Wyjątkiem są te atrybuty:Link mobilny
[mobile_link]
http://www. m. com/asp/ sp. asp? cat=12 id=1030
Maks. 2000 znaków alfanumerycznych[link]
Cena i dostępność
Dostępność
[availability]
in_stock
Obsługiwane wartości
[in_stock]
[out_of_stock]
[preorder]
[backorder]
Mikrodane schema. org
Offer. availability
[availability_date]
(z wartością wybiegającą maksymalnie o rok w przyszłość), jeśli dostępność jest ustawiona na preorder
lub backorder
.
Data dostępności[availability_date]
Wymagany jeśli dostępność produktu jest ustawiona na [preorder]
lub [backorder]
Dzień, kiedy dostawa produktu zamówionego w przedsprzedaży lub chwilowo niedostępnego będzie możliwa
(w strefie UTC+1)2016-02-24T11:07+0100
Składnia
RRRR-MM-DDTgg:mm [+ggmm]
RRRR-MM-DDTgg:mmZ
preorder
lub backorder
. Podaj wartość wybiegającą maksymalnie o rok w przyszłość.
Koszt własny sprzedaży[cost_of_goods_sold]
Opcjonalny
Koszty związane ze sprzedażą konkretnego produktu określone w przyjętych przez Ciebie zasadach rachunkowości. Te koszty mogą obejmować materiały, wykonanie, przewóz oraz inne wydatki ogólne. Przesyłając koszt własny sprzedaży swoich produktów, uzyskujesz takie dane jak marża brutto czy wysokość przychodów wygenerowanych przez Twoje reklamy i bezpłatne informacje.
Przykład
23. 00 PLN
Data ważności[expiration_date]
Opcjonalny
Data, która określa, kiedy produkt powinien przestać się wyświelać
2016-07-11T11:07+0100
Cena [price]
Cena produktu
15. 00 PLNMikrodane schema. org
Offer. price + Offer. priceCurrency
Offer. priceSpecification
- Prześlij całkowitą cenę minimalnej liczby sprzedawanych produktów, pakietu lub opakowania zbiorczego.
- W przypadku USA i Kanady
- Podaj cenę bez podatku.
- W przypadku produktów kierowanych na wszystkie inne kraje
- Uwzględnij w cenie podatek od towarów i usług (VAT lub GST).
- Dodatkowe opcje przekazywania informacji związanych z ceną możesz przesłać za pomocą tych atrybutów:
- Miara ceny jednostkowej
[unit_pricing_measure]
- Podstawowa miara ceny jednostkowej
[unit_pricing_base_measure]
- Cena promocyjna
[sale_price]
- Koszt abonamentu
[subscription_cost]
- Rata
[installment]
- Musisz spełniać wymagania dotyczące atrybutu cena
[price]
. - Oprócz atrybutu cena
[price]
wskazującego cenę katalogową prześlij też atrybut cena promocyjna. - Podaj cenę promocyjną produktu, tak aby była ona zgodna z ceną promocyjną na stronie docelowej i stronach płatności.
- Maks. 51 znaków alfanumerycznych
- Daty rozpoczęcia i zakończenia oddziel znakiem
/
- Używaj w połączeniu z atrybutem cena promocyjna
[sale_price]
. - Jeśli nie prześlesz tego atrybutu (okres obowiązywania ceny promocyjnej), cena wskazana w atrybucie cena promocyjna będzie obowiązywać przez cały czas.
- Datę rozpoczęcia musi przypadać przed datą zakończenia.
- Waga:
oz
,lb
,mg
,g
,kg
- Objętość (miary amerykańskie/imperialne):
floz
,pt
,qt
,gal
- Objętość (miary metryczne):
ml
,cl
,l
,cbm
- Długość:
in
,ft
,yd
,cm
,m
- Powierzchnia:
sqft
,sqm
- Za jednostkę:
ct
Offer. - Podaj miarę lub wielkość produktu bez opakowania.
- Podaj liczbę dodatnią.
Podaj tę samą wartość w atrybucie identyfikator grupy produktów
[item_group_id]
i różne wartości w atrybucie miara ceny jednostkowej.Podstawowa miara ceny jednostkowej
[unit_pricing_base_measure]
Miara produktu będąca podstawą do wyceny (np.
100ml
oznacza, że cena jest obliczana na podstawie jednostki 100 ml)100g
liczba całkowita + jednostkaObsługiwane liczby całkowite
1
,10
,100
,2
,4
,8
Dodatkowe obsługiwane kombinacje liczby całkowitej i jednostki
Offer. priceSpecification.75 cl
,750 ml
,50 kg
,1000 kg
referenceQuantity.
valueReference- Opcjonalny, jeśli przesyłasz atrybut miara ceny jednostkowej
[unit_pricing_measure]
. - Użyj tej samej jednostki miary w tym atrybucie (miara ceny jednostkowej) i w atrybucie podstawowa miara ceny jednostkowej.
- Pamiętaj, że cena (lub cena promocyjna, jeśli jest włączona) służy do obliczenia ceny jednostkowej produktu. Jeśli na przykład atrybut cena
[price]
ma wartość3
PLN
, miara ceny jednostkowej to 150 ml, a podstawowa miara ceny jednostkowej jest ustawiona na 100 ml, to cena jednostkowa wynosi 2 PLN/100 ml. - Miesiące
[months]
(wymagany)
Liczba rat, które kupujący musi zapłacić (liczba całkowita). - Kwota
[amount]
(wymagany)
Miesięczna kwota, którą kupujący musi zapłacić, podana w standardzie ISO 4217. - Pamiętaj o zgodności z opcją rat widoczną na stronie docelowej.
- Nie wymagaj karty lojalnościowej.
- W przypadku Ameryki Łacińskiej sprawdź, czy atrybut cena
[price]
reprezentuje łączną cenę w przypadku pełnej płatności z góry. Użyj też atrybutu rata[installment]
, aby wskazać alternatywną opcję płatności w ratach. - W przypadku innych krajów użyj atrybutu cena (również o wartości 0) jako płatności z góry (wraz z zadatkiem za urządzenie i opłatą aktywacyjną), a atrybutu rata – w przypadku dodatkowych miesięcznych rat.
- Okres
[period]
(wymagany)
Czas trwania pojedynczego okresu abonamentowego. Ten atrybut podrzędny wykorzystuje następujące obsługiwane wartości: - Miesiąc [month]
- Rok [year]
- Kwota
[amount]
(wymagany) - ISO 4217, miesięczna kwota do zapłacenia przez kupującego. Podczas wyświetlania tej kwoty możemy zaokrąglić ją do najbliższej pełnej jednostki waluty lokalnej, aby zaoszczędzić miejsce. Podana wartość musi jednak dokładnie odpowiadać kwocie wyświetlanej na Twojej stronie internetowej.
- Punkty lojalnościowe
[points_value]
(wymagany)
Liczba punktów uzyskanych za produkt - Nazwa programu punktów lojalnościowych
[name]
(opcjonalny)
Nazwa programu punktów lojalnościowych (12 znaków o pełnej szerokości lub 24 znaki alfabetu łacińskiego) - Współczynnik
[ratio]
(opcjonalny)
Współczynnik służący do przeliczania punktów na pieniądze - Punkty lojalnościowe możesz przesyłać tylko z konkretną wartością pieniężną.
- Liczbowy identyfikator kategorii lub
- Pełna ścieżka kategorii
- Użyj tylko jednej kategorii.
- Użyj najbardziej adekwatnej kategorii.
- Podaj pełną ścieżkę nazwy kategorii lub jej liczbowy identyfikator, ale nie obie te wartości. Zalecamy użycie identyfikatora kategorii.
- Określ konkretną kategorię dla tych produktów:
- Napoje alkoholowe muszą być włączone do jednej z tych kategorii:
Żywność, napoje i tytoń > Napoje > Napoje alkoholowe
(identyfikator:499676
) lub dowolna podkategoria.Sztuka i rozrywka > Hobby i sztuki piękne > Warzenie piwa i pędzenie wina
(identyfikator:577
) lub dowolna podkategoria.- Urządzenia mobilne sprzedawane z umową muszą być przesłane w kategorii
Elektronika > Telekomunikacja > Telefonia > Telefony komórkowe
(identyfikator:267
) w przypadku komórek lubElektronika > Komputery > Tablety
(identyfikator:4745
) w przypadku tabletów. - Karty upominkowe należy przesyłać w kategorii
Sztuka i rozrywka > Przyjęcia i świętowanie > Wręczanie prezentów > Bony podarunkowe
(identyfikator:53
) - Podaj pełną kategorię. Na przykład: Dom > Kobiety > Sukienki > Sukienki długie, a nie samo Sukienki.
- Tylko pierwsza wartość atrybutu typ produktu zostanie wykorzystana do uporządkowania stawek i raportów w kampaniach produktowych Google Ads
- Podaj markę produktu, która jest ogólnie rozpoznawalna dla klientów.
- Podanie prawidłowej marki produktu zapewni Ci najwyższą skuteczność, a użytkownikom możliwie najlepsze wrażenia.
- Nie podawaj jako marki nazwy własnej marki, chyba że wytwarzasz oferowany produkt albo należy on do ogólnej kategorii marki. Jeśli na przykład oferujesz produkty sprzedawane pod marką dystrybutora lub spersonalizowaną biżuterię, możesz jako markę podać nazwę swojej własnej marki.
- Pozostaw to pole puste w przypadku produktów, które naprawdę nie mają określonej marki (np. sukienka vintage bez etykiety, ogólne akcesoria elektroniczne itp.
- Nie podawaj wartości takich jak „nie dotyczy”, „ogólne”, „brak marki” lub „nie istnieje”.
- Zgodne produkty:
- Prześlij numer GTIN i markę rzeczywistego producenta zgodnego produktu.
- Nie podawaj marki producenta oryginalnego sprzętu (OEM), aby pokazać, że Twój produkt jest zgodny z produktem OEM lub jest jego repliką.
- UPC (w Ameryce Północnej / GTIN-12):
12-cyfrowy numer, na przykład 323456789012
8-cyfrowe kody UPC-E należy skonwertować do 12-cyfrowego formatu. - EAN (w Europie/GTIN-13):
13-cyfrowy numer, na przykład 3001234567892. - JAN (w Japonii / GTIN-13):
numer 8- lub 13-cyfrowy, na przykład 49123456 lub 4901234567894. - ISBN (dla książek):
10- lub 13-cyfrowy numer, na przykład 1455582344 lub 978-1455582341. Jeśli dysponujesz obydwoma, podaj tylko numer 13-cyfrowy. Numery ISBN-10 nie są już używane – należy je przekonwertować na format ISBN-13. - ITF-14 (opakowania zbiorcze / GTIN-14):
numer składający się z 14 cyfr, na przykład 10856435001702. - Nie wpisuj kresek ani spacji.
- Przesyłaj wyłącznie poprawne numery GTIN zdefiniowane w oficjalnym przewodniku weryfikacji GS1, który obejmuje następujące wymagania:
- Należy podać prawidłową sumę kontrolną.
- GTIN nie jest zastrzeżony (zakres prefiksów GS1: 02, 04, 2).
- GTIN nie jest kuponem (zakres prefiksów GS1: 98-99).
- Nie podawaj numeru GTIN, chyba że masz pewność, że jest prawidłowy. W razie wątpliwości nie podawaj tego atrybutu (np. nie zgaduj ani nie wymyślaj wartości). Jeśli przesyłasz produkt z nieprawidłowym numerem GTIN, zostanie on odrzucony.
- Opakowania zbiorcze:
- Użyj identyfikatorów produktów odnoszących się do opakowania zbiorczego.
- Pakiety:
- Użyj identyfikatorów produktu dla głównego produktu w pakiecie.
- Jeśli sprzedajesz produkt dostosowany do potrzeb klienta poprzez grawerowanie lub inne sposoby personalizacji i ma on numer GTIN przypisany przez producenta:
- Prześlij numer GTIN i użyj atrybutuw pakiecie
[is_bundle]
, aby poinformować Google, że produkt jest spersonalizowany. - Prześlij tylko numery MPN przypisane przez producenta.
- Użyj najdokładniejszych dostępnych numerów MPN. Na przykład różne wersje kolorystyczne produktu powinny mieć odrębne numery MPN.
- Podanie prawidłowego numeru MPN produktu (jeśli jest wymagane) zapewni użytkownikom najlepsze wrażenia i najlepszą skuteczność.
- Nie podawaj numeru MPN, chyba że masz pewność, że jest prawidłowy.
- Jeśli przesyłasz produkt z nieprawidłowym numerem MPN, zostanie on odrzucony.
- Tak
[yes]
Producent nadał nowym produktom identyfikatory produktu - Nie
[no]
Produkt nie ma marki, numeru GTIN lub numeru MPN (zobacz wymagania po prawej stronie). Jeśli wartość jest ustawiona nano
, nadal musisz podawać posiadane unikalne identyfikatory produktów. - Jeśli nie prześlesz atrybutu, domyślna wartość to
yes
. - Typ kategorii produktu określa, które z unikalnych identyfikatorów produktów (GTIN, MPN, marka) są wymagane.
- Prześlij atrybut identifier_exists i ustaw wartość
no
, jeśli: - Twój produkt jest produktem multimedialnym, a numer GTIN jest niedostępny (uwaga: kody ISBN i SBN są akceptowane jako numery GTIN).
- Jeśli produkt jest elementem odzieży, a marka jest niedostępna.
- We wszystkich innych kategoriach, jeśli Twój produkt nie ma numeru GTIN lub kombinacji numeru MPN i marki.
- Jeśli produkt ma unikalne identyfikatory, nie przesyłaj tego atrybutu z wartością „
no
”, ponieważ może zostać odrzucony. - Nowy
[new]
Zupełnie nowy, oryginalny, w nieotwartym opakowaniu - Odnowiony
[refurbished]
Profesjonalnie przywrócony do stanu używalności, z gwarancją, opakowanie nie musi być oryginalne - Używany
[used]
Używany, oryginalne opakowanie otwarte lub brak opakowania - Tak
[yes]
- Nie
[no]
- Ustaw wartość tego atrybutu na
yes
, jeśli dany produkt zawiera treści przedstawiające nagość lub treści o zabarwieniu erotycznym. Jeśli nie prześlesz tego atrybutu, domyślnie przyjęta zostanie wartośćno
. com/merchants/answer/6150138">Więcej informacji o zasadach Google dotyczących treści dla dorosłych - Jeśli Twoja witryna jest zasadniczo skierowana do dorosłych odbiorców i zawiera treści dla dorosłych (prezentujące nagość lub nie), wejdź na swoje konto Merchant Center i kliknij ikonę narzędzia , aby otworzyć menu „Narzędzia i ustawienia”, a następnie wybierz opcję Konfiguracja reklam produktowych. Rozwiń panel „Treści dla dorosłych” i zaznacz pole „Moja witryna zawiera głównie treści dla dorosłych (na przykład bieliznę erotyczną) zgodnie z definicją w zasadach Google”. Jeśli zaznaczysz to pole, nie musisz przesyłać atrybutu dorośli
[adult]
w przypadku poszczególnych produktów. - Prześlij ten atrybut, jeśli masz zdefiniowaną własną grupę identycznych produktów i sprzedajesz je jako jednostkę sprzedaży. Przyda się on na przykład wtedy, gdy sprzedajesz razem 6 kostek mydła.
- Prześlij liczbę produktów w opakowaniu zbiorczym. Jeśli nie prześlesz atrybutu, domyślna przyjęta zostanie wartość
0
. - Nie podawaj tego atrybutu, jeżeli producent produktu złożył opakowanie zbiorcze zamiast Ciebie.
- Prześlij
yes
, jeżeli sprzedajesz przygotowany przez siebie pakiet różnych produktów, który zawiera główny produkt. Może być to aparat fotograficzny z obiektywem i torbą. Jeśli nie prześlesz atrybutu, domyślnie przyjęta zostanie wartośćno
. - Nie używaj tego atrybutu w odniesieniu do pakietów bez jasno określonego produktu głównego (takich jak na przykład koszyk prezentowy z serem i krakersami).
A+++
A++
A+
A
B
C
D
E
F
G
- Podaj wymaganą przez przepisy etykietę energetyczną.
- Noworodki
[newborn]
do 3 miesiąca życia - Niemowlęta
[infant]
od 3 do 12 miesiąca życia - Małe dzieci
[toddler]
od 1 do 5 roku życia - Dzieci
[kids]
od 5 do 13 roku życia - Dorośli
[adult]
Nastolatki lub dorośli - Podaj jedną wartość na każdy produkt.
- Podaj tę samą wartość w atrybucie grupa wiekowa.
- Nie używaj liczb takich jak „0”, „2” lub „4”.
- Nie używaj znaków innych niż alfanumeryczne, na przykład „#fff000”.
- Nie używaj pojedynczych liter, np. R. W przypadku języków chińskiego, japońskiego i koreańskiego możesz podać pojedynczy znak, np. 红.
- Nie odwołuj się do produktu ani zdjęcia tekstem w rodzaju „zobacz zdjęcie”.
- Nie łącz różnych nazw kolorów w jedno słowo, np. „CzerwonyRóżowyNiebieski”. Zamiast tego rozdziel je znakiem
/
w ten sposób: „Czerwony/Różowy/Niebieski”. Nie wpisuj wartości niebędących kolorami, jak „wielobarwny”, „różne”, „rozmaite”, „męski”, „damski” czy „nie dotyczy”. - Jeśli produkt jest wielokolorowy, na początku podaj kolor, którego jest najwięcej. com/merchants/answer/6324487">kolor
[color]
. - Męski
[male]
- Damski
[female]
- Uniseks
[unisex]
suggestedGender - W przypadku niektórych produktów z kategorii
Ubrania i akcesoria
(identyfikator:166
), takich jak na przykładSznurowadła
(identyfikator:1856
), ten atrybut nie jest wymagany, tylko zalecany, ponieważ są to kategorie niezależne od płci. com/merchants/answer/6324507">identyfikator grupy produktów[item_group_id]
i różne wartości w atrybucie płeć. - Aby opisać kilka materiałów użytych w jednym produkcie (a nie jego wersjach), dodaj główny materiał, a po nim maks. 2 dodatkowe rozdzielone znakiem
/
. Na przykład zamiast „BawełnaPoliesterElastan” wpisz „bawełna/poliester/elastan”. com/merchants/answer/6324410">materiał. - Podaj tę samą wartość w atrybucie wzór.
- Jeśli występują różne wersje:
- Podaj tę samą wartość w atrybucie rozmiar
[size]
. - Jeśli podajesz kilka wymiarów, połącz je w jedną wartość. „40/86 wysoki” dla obwodu szyi 40 cm, długości rękawa 86 cm i kroju przeznaczonego dla wysokich osób.
- Jeśli Twój produkt ma rozmiar uniwersalny lub jeden rozmiar jest odpowiedni dla większości kupujących, możesz użyć wartości
one_size
,OS
,one_size fits_all
,OSFA
,one_size_fits_most
lubOSFM
. - W przypadku produktów w opakowaniach zbiorczych utworzonych przez sprzedawców należy podać liczbę sztuk w opakowaniu zbiorczym przy użyciu atrybutu opakowanie zbiorcze
[multipack]
. Nie podawaj liczby sztuk w opakowaniu zbiorczym w atrybuciesize
. - Standardowy
[regular]
- Mały damski
[petite]
- Odzież ciążowa
[maternity]
- Duży
[big]
- Wysoki
[tall]
- Duży damski
[plus]
- Prześlij maksymalnie 2 wartości.
- Jeśli nie prześlesz atrybutu, domyślną wartością będzie
regular
. US
UK
EU
DE
FR
JP
CN
IT
BR
MEX
AU
- Jeśli nie prześlesz atrybutu, domyślnie wartością będzie kraj docelowy.
- Zastosuj unikalną wartość dla każdej grupy wersji. Gdy to możliwe, używaj jednostki magazynowej produktu nadrzędnego.
- Nie zmieniaj wartości przy aktualizacji danych produktów.
- Zastosuj identyfikator grupy produktów dla zestawu produktów różniących się co najmniej jednym z tych atrybutów:
- Kolor
[color]
- Rozmiar
[size]
- Wzór
[pattern]
- Materiał
[material]
- Grupa wiekowa
[age_group]
- Płeć
[gender]
- Podaj tę samą wartość dla każdego produktu w tej samej grupie produktów. Na przykład, jeśli produkt różni się rozmiarem lub kolorem, wpisz wartości atrybutów rozmiar
[size]
i kolor[color]
dla wszystkich produktów, które mają taką samą wartość w atrybucie identyfikator grupy produktów[item_group_id]
. - W przypadku produktów różniących się elementami wzornictwa, które nie są reprezentowane przez powyższe atrybuty, nie używaj atrybutu identyfikator grupy produktów.
- Obsługiwane są wartości dziesiętne
cm
in
- Podaj jak najwięcej atrybutów dotyczących wymiarów.
- Użyj tej samej jednostki miary dla każdego atrybutu dotyczącego wymiarów produktu (długości, szerokości i wysokości). W przeciwnym razie informacje nie będą się wyświetlać.
- lb
- oz
- g
- kg
- W tym atrybucie użyj rzeczywistej wagi produktu. Jeśli produkt jest sprzedawany w kilku częściach, np. jako część pakietu, podaj w informacjach o produkcie pełną wagę produktu.
- Nazwa sekcji
[section_name]
: maks. 140 znaków - Nazwa atrybutu
[attribute_name]
: maks. 140 znaków - Wartość atrybutu
[attribute_value]
: maks. 1000 znaków - Nie podawaj informacji zawartych w innych atrybutach, nie pisz wyłącznie wielkimi literami, nie używaj wymyślnych obcych znaków, nie dodawaj tekstów promocyjnych, słów kluczowych ani wyszukiwanych haseł.
- Nie podawaj takich informacji jak cena, cena promocyjna, daty promocji, dostawa, data dostawy ani też żadnych innych danych opisujących czas. Nie podawaj również nazwy swojej firmy.
- Podaj tylko nazwę i wartość atrybutu po potwierdzeniu wartości. Na przykład wpisz „Vegetarian=False” tylko wtedy, gdy produkt spożywczy jest potwierdzony jako niewegetariański. com/merchants/answer/9216100" rel="noopener">Informacje o produkcie
[product_highlight]
Najważniejsze informacje o Twoich produktach
Obsługuje tysiące aplikacji, takich jak Netflix, YouTube i HBO MaxMaks. 150 znaków - Podaj od 2 do 100 informacji o produkcie.
- Opisz tylko produkt.
- Nie podawaj słów kluczowych ani wyszukiwanych haseł.
- Nie dodawaj tekstu promocyjnego, nie pisz wyłącznie wielkimi literami ani nie używaj wymyślnych obcych znaków.
- Prześlij tę samą zarejestrowaną domenę co w przypadku atrybutu link
[link]
(i link mobilny[mobile_link]
, jeśli występuje) - Prawidłowe zarejestrowane domeny to np. „example. com”, „m-example. com”, „example. co. uk”, „example. com. ai” i „bar. tokyo. jp”. Adresy URL zawierające nieprawidłowe domeny, np. zz” czy „example. comic”, nie będą akceptowane. Więcej informacji na temat prawidłowych zarejestrowanych domen znajdziesz tutaj: ads_redirect.
- Użyj wartości, która będzie dla Ciebie rozpoznawalna w ustawieniach kampanii produktowej. Wartość nie będzie widoczna dla klientów wyświetlających Twoje reklamy i bezpłatne informacje.
- Wstawiając ten atrybut odpowiednią liczbę razy, możesz przesłać do 5 etykiet własnych dla każdego produktu.
custom_label_0
custom_label_1
custom_label_2
custom_label_3
custom_label_4
- Na całym koncie Merchant Center możesz mieć maks. 1000 unikalnych wartości dla każdej etykiety własnej.
- Użyj unikalnego identyfikatora bez spacji i symboli (np. %,! ). Wielkość liter ma znaczenie.
- Aby powiązać produkty z promocjami, prześlij ten sam atrybut promotion_id w danych produktów i promocji.
- Wstawiając ten atrybut odpowiednią liczbę razy, możesz przesłać do 10 identyfikatorów promocji dla każdego produktu
- Podaj adres URL, który wskazuje zdjęcie w obsługiwanym formacie pliku
- Adres powinien zaczynać się od
http
lubhttps
i być zgodny ze standardem RFC 3986 - Wszystkie symbole i spacje zastąp elementami zakodowanymi na potrzeby adresu URL
- Sprawdź, czy Google może zindeksować Twój adres URL
- Użyj trafnego krótkiego tytułu, który dokładnie opisuje Twój produkt
- Opisz produkt przedstawiony na stronie docelowej
- Nie używaj słów w obcych językach, chyba że są dobrze znane
- Nie używaj wielkich liter, aby wzmocnić przekaz
- Nie zamieszczaj tekstu promocyjnego
- Nie używaj dodatkowych spacji
- Użyj unikalnej wartości w przypadku każdego sprzedawcy.
- Używaj tylko prawidłowych znaków.
- Identyfikator sprzedawcy powinien pozostawać bez zmian, bez względu na język i kraj.
Shopping_ads
Buy_on_Google_listings
Display_ads
Local_inventory_ads
Free_listings
Free_local_listings
YouTube_Shopping
- Kraj
[country]
(wymagany)
Kod kraju w formacie ISO 3166 - Region
[region]
(opcjonalny) - Kod pocztowy
[postal_code]
(opcjonalny) - Identyfikator lokalizacji
[location_id]
(opcjonalny) - Nazwa grupy lokalizacji
[location_group_name]
(opcjonalny - Usługa
[service]
(opcjonalny)
Klasa usługi lub szybkość dostawy - Cena
[price]
(opcjonalny)
Stały koszt dostawy, w tym podatek VAT, jeśli jest wymagany - Minimalny czas obsługi zamówienia
[min_handling_time]
i maksymalny czas obsługi zamówienia[max_handling_time]
(opcjonalny)
Do określenia czasu obsługi zamówienia - Minimalny czas przewozu
[min_transit_time]
i maksymalny czas przewozu[max_transit_time]
(opcjonalny)
W celu określenia czasu przewozu - Użyj tego ustawienia, gdy koszty dostawy produktu nie są określone na koncie Merchant Center lub gdy trzeba zastąpić koszty albo szybkość dostawy określone na koncie Merchant Center.
- Użyj wartości, którą rozpoznasz w ustawieniach dostawy na koncie. Wartość nie będzie wyświetlana klientom. Przykłady:
- Tego samego dnia
- Nadwymiarowe
- Tylko FedEx
- 0–2000 funtów w brytyjskim systemie miar
- 0–1000 kilogramów w metrycznym systemie miar
lb
oz
g
kg
- Prześlij tę wartość, jeśli wprowadzasz w ustawieniach dostawy na koncie stawki obliczane przez przewoźnika lub usługi płatne zależnie od wagi.
- 1–150 dla cali
- 1–400 dla centymetrów
- Prześlij tę wartość, jeśli wprowadzasz w ustawieniach dostawy na koncie stawki obliczane przez przewoźnika
- Jeśli nie dodasz atrybutów opisujących wymiary wysyłanych przedmiotów, a korzystasz ze stawek przewoźnika, nie będziemy mogli obliczyć wysokości stawek na podstawie wagi wymiarowej produktu. Jeśli tak zdarzy się w Twoim przypadku, obliczymy stawki na podstawiew wartości, które podasz w atrybucie waga przesyłki
[shipping_weight]
. - Jeśli przesyłasz ten atrybut, prześlij też wszystkie atrybuty opisujące wymiary przesyłki z danym produktem:
- Długość przesyłki
[shipping_length]
- Szerokość przesyłki
[shipping_width]
- Wysokość przesyłki
[shipping_height]
- Użyj tej samej jednostki w przypadku wszystkich atrybutów, które opisują wymiary przesyłki z danym produktem.
- Pamiętaj, że Google nie oblicza automatycznie dodatkowych kosztów dostawy w przypadku ponadwymiarowych produktów. Jeśli uważasz, że przewoźnik może uznać Twoją przesyłkę za zbyt dużą lub ponadwymiarową, skorzystaj z atrybutu dostawa
[shipping]
, aby określić koszt dostawy danego produktu, albo użyj atrybutu etykieta wysyłki[shipping_label]
, aby określić koszt w ustawieniach dostawy na koncie. - Zachowaj zgodność z wymaganiami atrybutu długość przesyłki
[shipping_length]
. - Podaj tylko kraj, z którego zwykle otrzymujesz ten produkt.
Cena promocyjna[sale_price]
Cena promocyjna produktu
Okres obowiązywania ceny promocyjnej [sale_price_effective_date]
Zakres dat, w którym obowiązuje cena promocyjna
2016-02-24T11:07+0100 /
2016-02-29T23:07+0100
Miara ceny jednostkowej[unit_pricing_measure]
Opcjonalny (chyba że jest wymagany przez przepisy obowiązujące w danym kraju)
Miara i rozmiar sprzedawanego produktu
1, 5 kg
Wartość liczbowa + jednostkaObsługiwane jednostki
priceSpecification.
referenceQuantity
Rata[installment]
Opcjonalny (dostępny w Ameryce Łacińskiej w przypadku wszystkich kategorii produktów oraz w niektórych innych krajach tylko w przypadku reklamowania produktów i usług bezprzewodowych)
Szczegóły planu spłaty rat
6. 50 PLN
Składnia Ten atrybut wykorzystuje 2 atrybuty podrzędne:
Koszt abonamentu[subscription_cost]
Opcjonalny (dostępny tylko w niektórych krajach do reklamowania produktów i usług bezprzewodowych)
Szczegółowy opis miesięcznego lub rocznego abonamentu, który obejmuje świadczenie usług telekomunikacyjnych oraz sprzedaż urządzenia
month:12:35. 00PLN
Ten atrybut wykorzystuje 3 atrybuty podrzędne:Długość okresu [period_length]
(wymagany)
Liczba całkowita, liczba okresów abonamentowych (miesięcy lub lat), które osoba kupująca jest zobowiązana opłacić.
Prześlij atrybut cena [price]
z łączną kwotą do zapłaty (wraz z zadatkiem i opłatą aktywacyjną).
Zachowaj zgodność z abonamentem za usługi telekomunikacyjne podanym na stronie docelowej. Abonament musi być łatwy do znalezienia na stronie docelowej.
Punkty lojalnościowe[loyalty_points]
Opcjonalny (dostępny tylko w przypadku Japonii)
Liczba i rodzaj punktów lojalnościowych, które klient dostaje przy zakupie produktu
Program A, 100, 1. 5Kategoria produktów
Możesz użyć tych atrybutów do uporządkowania kampanii reklamowych w Google Ads, a w określonych przypadkach do zmiany kategorii automatycznie ustawionej przez Google.
Kategoria produktów Google [google_product_category]
Określona przez Google kategoria, do której należy Twój produkt
Ubrania i akcesoria > Ubrania > Odzież wierzchnia > Płaszcze i kurtki
lub
371
Dostępne wartości
Mapa kategorii Google
Typ produktu [product_type]
Określona przez Ciebie kategoria sprzedawanego produktu
Dom > Kobiety > Sukienki > Sukienki długieMaks. 750 znaków alfanumerycznych
Identyfikatory produktu
Ta atrybuty służą do przekazania identyfikatorów, które definiują produkty na rynku globalnym. Dzięki identyfikatorom produktów wiemy, co sprzedajesz. Wiedząc, co sprzedajesz, możemy zwiększyć skuteczność Twoich reklam i bezpłatnych informacji, dodając ważne informacje o produkcie i wyświetlając go w sposób bardziej odpowiedni dla użytkowników. com/merchants/answer/160161">Więcej informacji o identyfikatorach produktów
Marka [brand]
Wymagany (w przypadku wszystkich nowych produktów poza markami filmów, książek i nagrań muzycznych)
Opcjonalny w przypadku wszystkich innych produktów
Nazwa marki Twojego produktu
Google
Składnia
Maks. 70 znaków
GTIN [gtin]
Wymagany (dla wszystkich produktów o znanym numerze GTIN w celu włączenia pełnej skuteczności oferty)
Opcjonalny (zalecany) w przypadku wszystkich innych produktów
Globalny Numer Jednostki Handlowej (numer GTIN) Twojego produktu
3234567890126Maks. 50 cyfr (do 14 na każdą wartość – spacje i kreski są ignorowane)Product. isbn
Product. gtin
Product. gtin8
Product. gtin12
Product. gtin13
Product. gtin14
MPN [mpn]
Wymagany (tylko w przypadku nowych produktów, które nie mają numeru GTIN przypisanego przez producenta)
Opcjonalny w przypadku wszystkich innych produktów
Numer katalogowy (numer MPN) produktu
GO12345OOGLEMaks. 70 znaków alfanumerycznychProduct. mpn
Z identyfikatorem [identifier_exists]
Służy do wskazywania, czy dla danego produktu dostępne są unikalne identyfikatory produktów (UPI), takie jak numer GTIN, numer MPN i marka.
no [nie]
Obsługiwane wartości
Szczegółowy opis produktu
Te atrybuty pozwalają opisać konkretne cechy produktu, które użytkownicy często wyszukują. Atrybuty ułatwiają kontrolowanie sposobu wyświetlania produktów w przypadku, gdy reklamujesz różne wersje jednego produktu. Te atrybuty pomagają też potencjalnym klientom filtrować wyniki według atrybutów podczas wyszukiwania produktów w Google. com/merchants/answer/6324507">Więcej informacji o przesyłaniu wersji
Stan [condition]
Wymagany, jeśli produkt jest używany lub odnowiony
Opcjonalny w przypadku nowych produktów
Stan Twojego produktu w momencie sprzedaży
new
Offer. itemCondition
Dorośli [adult]
Wymagany (jeśli produkt zawiera treści dla dorosłych)
Wskazuje, że produkt zawiera treści o zabarwieniu erotycznym
yes
Opakowanie zbiorcze [multipack]
Wymagany (w przypadku produktów w opakowaniach zbiorczych sprzedawanych w Australii, Brazylii, Czechach, we Francji, w Hiszpanii, Holandii, Japonii, Niemczech, Stanach Zjednoczonych, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i we Włoszech)
Wymagany w przypadku bezpłatnych informacji w Google, jeśli utworzono opakowanie zbiorcze
Opcjonalny w przypadku wszystkich innych produktów i krajów docelowych
Liczba identycznych produktów sprzedawanych w opakowaniu zbiorczym przygotowanym przez sprzedawcę
6Liczba całkowita
W pakiecie [is_bundle]
Wymagany (w przypadku produktów w pakietach sprzedawanych w Australii, Brazylii, Czechach, we Francji, w Hiszpanii, Holandii, Japonii, Niemczech, Stanach Zjednoczonych, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i we Włoszech)
Wymagany w przypadku bezpłatnych informacji w Google, jeśli utworzono pakiet zawierający główny produkt
Opcjonalny w przypadku wszystkich innych produktów i krajów docelowych
Wskazuje, że produkt to złożona przez sprzedawcę grupa różnych produktów, z których jeden jest produktem głównym
Klasa efektywności energetycznej [energy_efficiency_class]
Opcjonalny (chyba że jest wymagany przez przepisy obowiązujące w danym kraju)
Etykieta energetyczna produktu
A+
Product. hasEnergyConsumption
Details. hasEnergyEfficiency
Category
Używany w połączeniu z atrybutami minimalna klasa efektywności energetycznej [min_energy_ efficiency_ class]
i maksymalna klasa efektywności energetycznej [max_energy_efficiency_class]
, aby utworzyć etykietę efektywności energetycznej, na przykład A+ (A+++ do G).
Minimalna klasa efektywności energetycznej [min_energy_efficiency_class]
Dostępny tylko w przypadku krajów Unii Europejskiej i Szwajcarii
A+++
Product. hasEnergy
ConsumptionDetails.
energyEffiencyScaleMin
Używany w połączeniu z atrybutami klasa efektywności energetycznej [energy_ efficiency_class]
i maksymalna klasa efektywności energetycznej [max_energy_efficiency_class]
, aby utworzyć etykietę efektywności energetycznej, na przykład A+ (A+++ do D).
M
aksymalna klasa efektywności energetycznej[max_energy_efficiency_class]
Dostępny tylko w przypadku krajów Unii Europejskiej i Szwajcarii
D
energyEffiencyScaleMaxUżywany w połączeniu z atrybutami klasa efektywności energetycznej energy_efficiency_class
i minimalna klasa efektywności energetycznej min_energy_efficiency_class
, aby można było utworzyć etykietę klasy efektywności energetycznej, na przykład A+ (A+++ do D).
Grupa wiekowa [age_group]
Wymagany (w przypadku wszystkich produktów odzieżowych przeznaczonych dla osób w Brazylii, we Francji, w Japonii, Niemczech, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, a także wszystkich produktów mających przypisaną grupę wiekową)
Wymagany w przypadku bezpłatnych informacji dla wszystkich produktów z kategorii Ubrania i akcesoria
(identyfikator: 166
)
Opcjonalny w przypadku wszystkich innych produktów i krajów docelowych
Grupa demograficzna, dla której przeznaczony jest Twój produkt
infant
Product. audience.
suggestedMinAge
suggestedMaxAge
Kolor [color]
Wymagany (w przypadku wszystkich produktów odzieżowych w plikach danych kierowanych na Brazylię, Francję, Japonię, Niemcy, Stany Zjednoczone i Wielką Brytanię, a także wszystkich produktów występujących w różnych kolorach)
Kolory produktuCzarnyMaks. 100 znaków alfanumerycznych (maks. 40 znaków na kolor)Product. color
Płeć [gender]
Wymagany (w przypadku wszystkich produktów odzieżowych w plikach danych przeznaczonych dla osób w Brazylii, Japonii, we Francji, w Niemczech, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, a także wszystkich produktów, w których płeć docelowego odbiorcy jest określona)
Wymagany w przypadku bezpłatnych informacji o wszystkich produktach Google z kategorii Ubrania i akcesoria
(identyfikator: 166
)
Opcjonalny w przypadku wszystkich innych produktów i krajów docelowych
Płeć, dla której przeznaczony jest Twój produkt
PrzykładUniseks
Materiał [material]
Wymagany (jeśli odgrywa rolę przy rozróżnianiu produktów w zestawie wersji)
Opcjonalny w przypadku wszystkich innych produktów
Tkanina lub materiał produktu
skóraMaks. 200 znakówProduct. material
Wzór [pattern]
kropki
paisley
Składnia
Maks. 100 znaków
Rozmiar [size]
Wymagany w przypadku wszystkich produktów odzieżowych w kategoriach Ubrania i akcesoria > Ubrania
(identyfikator:1604
) i Ubrania i akcesoria > Buty
(identyfikator:187
) przeznaczonych dla osób w Brazylii, Japonii, we Francji, w Niemczech, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, a także dla wszystkich produktów dostępnych w różnych rozmiarach)
Wymagany w przypadku bezpłatnych informacji dla wszystkich produktów z kategorii Ubrania i akcesoria > Ubrania
(identyfikator: 1604
) oraz Ubrania i akcesoria > Buty
(identyfikator: 187
)
Rozmiar Twojego produktu
XLProduct. size
or
Product. size. name
Rodzaj rozmiaru [size_type]
Opcjonalny (dostępny tylko dla produktów odzieżowych)
Krój produktu odzieżowego
odzież ciążowa
Product. sizeGroup
Tabela rozmiarów[size_system]
US
Product. sizeSystem
Identyfikator grupy produktów[item_group_id]
Wymagany (Brazylia, Francja, Japonia, Niemcy, Stany Zjednoczone i Wielka Brytania, jeśli produkt ma różne wersje)
Wymagany w przypadku bezpłatnych informacji dla wszystkich wersji produktu
Identyfikator grupy produktów, które występują w różnych wersjach (odmianach)AB12345Maks. 50 znaków alfanumerycznychProduct. inProduct
GroupWithID
[product_length]
Długość produktu
20 in
Liczba + jednostkaObsługiwane wartości1–3000
Product. depth
[product_width]
Szerokość produktu
Product. width
[product_height]
Wysokość produktu
Product. height
[product_weight]
Waga produktu
3, 5 lb
0–2000
Product. weight
Szczegóły produktu[product_detail]
Dane techniczne lub dodatkowe informacje o produkcie
Informacje ogólne:Typ produktu:Cyfrowy odtwarzacz muzykiKampanie produktowe i inne konfiguracje
Te atrybuty pozwalają kontrolować sposób wykorzystania Twoich danych produktów, gdy tworzysz kampanie Google Ads.
Przekierowanie z reklam [ads_redirect]
Adres URL wykorzystywany do określenia dodatkowych parametrów Twojej strony produktu. Klienci zostaną przekierowani na ten adres URL, a nie na adres URL podany w atrybutach link [link]
lub link mobilny [mobile_link]
http://www. com/product. html
Maks. 2000 znakówEtykieta własna 0-4
[custom_label_0-4]
Opcjonalny
Etykieta przypisana do produktu, by ułatwić organizowanie ustalania stawek i raportowania w kampaniach produktowych.
Wyprzedaż
Święta
Wyprzedaż
Przedział cenowy
Identyfikator promocji [promotion_id]
Opcjonalny (wymagany w przypadku promocji w Australii, Indiach, Francji, Niemczech, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii)
Identyfikator, który umożliwia dopasowanie produktów do promocji
ABC123Maks. 50 znaków
Link do zdjęcia w kontekście[lifestyle_image_link]
Opcjonalny
Atrybut zawierający adres URL zdjęcia związanego ze stylem życia dla produktu
https://www. com/zdjecie1. jpg
Krótki tytuł[short_title]
Atrybut krótko i jasno określający produkt, który sprzedajesz
przykład
Buty do biegania
Platformy handlowe
Te atrybuty pozwalają kontrolować sposób wykorzystania Twoich danych produktów, gdy prowadzisz platformę handlową i używasz konta wielu sprzedawców.
[external_seller_id]
Wymagany w przypadku konta wielu sprzedawców
Jest używany przez platformę handlową do identyfikacji sprzedawcy. (Na przykład w witrynie)
SellerPublicName1991Składnia1-50 znaków.
Miejsca docelowe
Za pomocą tych atrybutów możesz kontrolować różne lokalizacje, w których mogą pojawiać się Twoje treści. Możesz na przykład wykorzystać ten atrybut, jeśli chcesz, aby dany produkt wyświetlał się w kampanii remarketingu dynamicznego, ale nie w kampanii reklam produktowych.
Wykluczone miejsce docelowe [excluded_destination]
Ustawienie pozwalające wykluczyć produkt z określonego rodzaju kampanii reklamowej.
Shopping_ads
Obsługiwane miejsce docelowe [included_destination]
Ustawienie pozwalające dodać produkt do określonego rodzaju kampanii reklamowej.
[shopping_ads_excluded_country]
Ustawienie pozwalające wykluczać kraje, w których Twoje produkty są promowane za pomocą reklam produktowych.
Dostępny tylko w przypadku reklam produktowych
DE2 znaki. Musi to być format: ISO_3166-1_alfa-2 dla danego kraju.[pause]
Ustawienie pozwalające wstrzymać i szybko ponownie włączyć wyświetlanie produktu w przypadku wszystkich reklam (w tym reklam produktowych, reklam displayowych i reklam lokalnego asortymentu produktów). Wyświetlanie produktu może zostać wstrzymane na maksymalnie 14 dni. Jeśli produkt będzie wstrzymany na dłużej niż 14 dni, zostanie odrzucony. Aby produkt można było ponownie zatwierdzić, usuń atrybut.
ads
Dostawa [shipping]
Koszty dostawy są wymagane w przypadku reklam produktowych i bezpłatnych informacji w tych krajach: Australia, Austria, Belgia, Czechy, Francja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Izrael, Kanada, Korea Południowa, Niemcy, Polska, Stany Zjednoczone, Szwajcaria i Wielka Brytania
Zgodnie z lokalnymi przepisami prawnymi może też być wymagane podanie kosztów dostawy.
Opcjonalny (aby określić dodatkowe kraje, do których wysyłane są Twoje produkty, lub miejsca docelowe, w przypadku których koszty dostawy nie są wymagane)
Niedostępne w Kup przez Google
Koszt i szybkość dostawy produktu oraz lokalizacje, do których jest wysyłany.
Obsługiwane ceny
0–1000 USD (sprawdź inne waluty)
US:CA:Przez noc:16. 00 USD:1:1:2:3
Ten atrybut wykorzystuje te atrybuty podrzędne:OfferShippingDetails
Etykieta wysyłki [shipping_label]
Etykieta przypisana do produktu po to, aby łatwiej było przypisać poprawne koszty dostawy w ustawieniach konta Merchant Center
nietrwałeMaks. 100 znaków
Waga przesyłki [shipping_weight]
Opcjonalny (wymagany w przypadku stawek obliczanych przez przewoźnika, tabel opartych na wadze i reguł opartych na wadze w ustawieniach dostawy na koncie)
Waga produktu, która służy do obliczenia kosztów jego dostawy
Obsługiwane wagi
3 kg
Długość przesyłki [shipping_length]
Opcjonalny (wymagany w przypadku stawek obliczanych przez przewoźnika w ustawieniach dostawy na koncie)
Długość produktu, która służy do obliczenia kosztów dostawy na podstawie wagi wymiarowej
Szerokość przesyłki [shipping_width]
Szerokość produktu, która służy do obliczenia kosztów jego dostawy na podstawie wagi wymiarowej
Wysokość przesyłki [shipping_height]
Wysokość wysyłanego produktu, która służy do obliczenia kosztów jego dostawy na podstawie wagi wymiarowej
[ships_from_country]
Ustawienie pozwalające podać kraj, z którego produkt zwykle jest dostarczany.
2 znaki. Musi to być kod kraju zgodny z normą ISO_3166-1_alpha-2.[transit_time_label]
Etykieta przypisana do produktu, która ma pomóc wskazać różny czas przewozu w ustawieniach konta Merchant Center.
Z Wrocławia
Maksymalny czas obsługi zamówienia [max_handling_time]
Najdłuższy czas, jaki upływa od momentu złożenia zamówienia do chwili dostarczenia go do klienta
3Składnia
liczba całkowita, większa lub równa 0
[max_handling_time]
oraz minimalny czas obsługi zamówienia [min_handling_time]
.
Minimalny czas obsługi zamówienia [min_handling_time]
Składnia
Liczba całkowita, większa lub równa 0
[max_handling_time]
.
Podatek [tax]
Wymagany (dostępny tylko w USA)
Stawka podatku od sprzedaży produktu w procentach
US:CA:5. 00:y
Ten atrybut wykorzystuje 4 atrybuty podrzędne:[rate]
(wymagany)Stawka podatku wyrażona w procentach
[country]
(opcjonalny)Kod kraju w formacie ISO 3166 (obsługuje tylko „
US
”)[region]
lub kod pocztowy [postal_code]
albo identyfikator lokalizacji [location_id]
(opcjonalny)[tax_ship]
(opcjonalny) Określ, czy od kosztów dostawy jest naliczany podatek.
yes
lub no
Kategoria podatkowa [tax_category]
Opcjonalny (zalecany w przypadku niestandardowych stawek podatku na poziomie konta)
Kategoria, która klasyfikuje produkt na podstawie konkretnych reguł dotyczących podatku
Czy to było pomocne?
Jak możemy ją poprawić?
Zapraszam do przeczytania wpisu, z którego dowiesz się:
- Co powinna zawierać karta charakterystyki produktu chemicznego.
- Jak jest zbudowana.
- W jakim języku musi być karta charakterystyki.
- Kto ma Ci ją przekazać.
- Czy dla mydła do rąk czy domestosa też są potrzebne karty.
REACH
REACH to skrót od ang. Registration, Evaluation and Authorisation of Chemicals. Jest to rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1907/2006 [1]. Obowiązuje ono bezpośrednio, co znaczy, że nie trzeba go wdrażać do prawa krajowego.
Obowiązuje wszystkie Państwa wspólnoty europejskiej. Najprościej mówiąc, ma ono za zadanie ujednolicić zasady stosowania produktów chemicznych oraz kontrolowany i przejrzysty przepływ „chemikaliów” między krajami Unii Europejskiej.
REACH jest podstawą prawną dla przygotowywania kart charakterystyki, ich zawartości i budowy.
CLP
CLP czyli skrót od ang. Classification, Labelling and Packaging. Obowiązuje państwa UE bez konieczności wdrażania do prawa krajowego. Jest to rozporządzenie, które określa zasady klasyfikacji, oznakowania i pakowania substancji i mieszanin chemicznych. Zasady te opierają się na globalnie zharmonizowanym systemie klasyfikacji i oznakowania chemikaliów. CLP [2] uzupełnia rozporządzenie REACH.
CLP jest podstawą prawną klasyfikacji, oznakowania i pakowania produktów chemicznych.
Czego dotyczą karty charakterystyki
Karta charakterystyki to zbiór informacji o substancji lub mieszaninie chemicznej. Dowiesz się z niej wszystkiego, co jest Ci potrzebne, aby dobrze zarządzać danym produktem chemicznym w zakładzie.
Z karty wyciągniesz między innymi takie informacje o produkcie:
Te informacje są Ci potrzebne między innymi do:
Kto dostarcza karty charakterystyki
Karta charakterystyki musi być dostarczona bezpłatnie przez producenta produktu, dostawcę lub upoważnionego przedstawiciela.
Karta musi być sporządzona w języku użytkownika. To znaczy, że jeżeli producentem jest np. Hiszpania, a sprzedaje swój produkt do Polski, to musi zapewnić kartę charakterystyki w języku polskim. Niedopuszczalna jest sytuacja, w której producent przysłaby Ci kartę charakterystyki w języku hiszpańskim i zaproponował przetłumaczenie jej na polski w swoim zakresie.
Wiąże się z tym pewna niedobra praktyka producentów (importerów lub upoważnionych przedstawicieli). W praktyce wielokrotnie spotkałam się z tym, że treść karty była przetłumaczona na polski w translatorze. Myślę, że doskonale wiesz jak wygląda takie tłumaczenie. Jest po polsku, ale jest kompletnie niezrozumiałe. Jeśli otrzymasz taką kartę, nie wahaj się odesłać jej producentowi z żądaniem przysłania karty, która jest zrozumiała. Jest to bezwzględny obowiązek producenta, a nie jego przysługa czy dobra wola. Po prostu: ma być!
Jeżeli potrzebujesz podać takiemu producentowi podstawę prawną, to skopiuj sobie ten zapis: „Zgodnie z art. 31 ust. 5 rozporządzenia REACH, kartę charakterystyki dostarcza się w językach urzędowych państw członkowskich, na terytorium których substancja lub mieszanina jest wprowadzana do obrotu, chyba że zainteresowane państwa członkowskie postanowią inaczej. ” Państwa członkowskie raczej nie postanowią inaczej, więc karta musi być po polsku i kropka.
Czy dla każdego produktu musi być karta?
Nie dla każdego, ale dla większości.
Karta charakterystyki musi być dostarczana dla:
W praktyce wygląda to tak, że producenci na ogół są świadomi swoich obowiązków i dostarczają karty charakterystyki dla w/w produktów.
W przypadku gdy do jakiegoś produktu nie trzeba przygotowywać karty, producenci zazwyczaj dostarczają informację o braku szkodliwości produktu w jeden z poniższych sposobów:
Często pojawiają się wątpliwości czy karty charakterystyki dla środków czystości (np. domestosa) również należy mieć. Odpowiedź brzmi: tak. Jest to produkt chemiczny niebezpieczny dla zdrowia, stosowany w zakładzie, więc kartę charakterystyki dla niego również musisz przechowywać.
Budowa karty charakterystyki
Układ i zawartość karty charakterystyki narzuca rozporządzenie REACH. Karta składa się zawsze z 16 sekcji. Każda z sekcji zawiera stałą liczbę podsekcji. Wyjątek stanowi sekcja 3., w której należy uwzględnić jedynie odpowiednio podsekcję 3. 1 albo 3. 2.
SEKCJA 1: Identyfikacja substancji/mieszaniny i identyfikacja spółki/przedsiębiorstwa
1. 1. Identyfikator produktu
1. Istotne zidentyfikowane zastosowania substancji lub mieszaniny oraz zastosowania odradzane
1. 3. Dane dotyczące dostawcy karty charakterystyki
1. 4. Numer telefonu alarmowego
SEKCJA 2: Identyfikacja zagrożeń
2. Klasyfikacja substancji lub mieszaniny
2. Elementy oznakowania
2. Inne zagrożenia
SEKCJA 3: Skład/informacja o składnikach
3. Substancje
3. Mieszaniny
SEKCJA 4: Środki pierwszej pomocy
4. Opis środków pierwszej pomocy
4. Najważniejsze ostre i opóźnione objawy oraz skutki narażenia
4. Wskazania dotyczące wszelkiej natychmiastowej pomocy lekarskiej i szczególnego postępowania z poszkodowanym
SEKCJA 5: Postępowanie w przypadku pożaru
5. Środki gaśnicze
5. Szczególne zagrożenia związane z substancją lub mieszaniną
5. Informacje dla straży pożarnej
SEKCJA 6: Postępowanie w przypadku niezamierzonego uwolnienia do środowiska
6. Indywidualne środki ostrożności, sprzęt ochronny i procedury w sytuacjach awaryjnych
6. Środki ostrożności w zakresie ochrony środowiska
6. Metody i materiały zapobiegające rozprzestrzenianiu się skażenia i służące do usuwania skażenia
6. Odniesienia do innych sekcji
SEKCJA 7: Postępowanie z substancjami i mieszaninami oraz ich magazynowanie
7. Środki ostrożności dotyczące bezpiecznego postępowania
7. Warunki bezpiecznego magazynowania, w tym informacje dotyczące wszelkich wzajemnych niezgodności
7. Szczególne zastosowanie(-a) końcowe
SEKCJA 8: Kontrola narażenia/środki ochrony indywidualnej
8. Parametry dotyczące kontroli
8. Kontrola narażenia
SEKCJA 9: Właściwości fizyczne i chemiczne
9. Informacje na temat podstawowych właściwości fizycznych i chemicznych
9. Inne informacje
SEKCJA 10: Stabilność i reaktywność
10. Reaktywność
10. Stabilność chemiczna
10. Możliwość występowania niebezpiecznych reakcji
10. Warunki, których należy unikać
10. 5. Materiały niezgodne
10. 6. Niebezpieczne produkty rozkładu
SEKCJA 11: Informacje toksykologiczne
11. Informacje dotyczące skutków toksykologicznych
SEKCJA 12: Informacje ekologiczne
12. Toksyczność
12. Trwałość i zdolność do rozkładu
12. Zdolność do bioakumulacji
12. Mobilność w glebie
12. Wyniki oceny właściwości PBT i vPvB
12. Inne szkodliwe skutki działania
SEKCJA 13: Postępowanie z odpadami
13. Metody unieszkodliwiania odpadów
SEKCJA 14: Informacje dotyczące transportu
14. Numer UN (numer ONZ)
14. Prawidłowa nazwa przewozowa UN
14. Klasa(-y) zagrożenia w transporcie
14. Grupa opakowaniowa
14. Zagrożenia dla środowiska
14. Szczególne środki ostrożności dla użytkowników
14. 7. Transport luzem zgodnie z załącznikiem II do konwencji MARPOL i kodeksem IBC
SEKCJA 15: Informacje dotyczące przepisów prawnych
15. Przepisy prawne dotyczące bezpieczeństwa, zdrowia i ochrony środowiska specyficzne dla substancji lub mieszaniny
15. Ocena bezpieczeństwa chemicznego
SEKCJA 16: Inne informacje
Powiązane wpisy:
Podstawy prawne:
[1] REACH – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1907/2006.
Pełna nazwa: Rozporządzenie (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 r. w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH) i utworzenia Europejskiej Agencji Chemikaliów, zmieniające dyrektywę 1999/45/WE oraz uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 793/93 i rozporządzenie Komisji (WE) nr 1488/94, jak również dyrektywę Rady 76/769/EWG i dyrektywy Komisji 91/155/EWG, 93/67/EWG, 93/105/WE i 2000/21/WE z późn. zm.
[2] CLP – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1272/2008 z dnia 16 grudnia 2008 r. w sprawie klasyfikacji, oznakowania i pakowania substancji i mieszanin, zmieniające i uchylające dyrektywy 67/548/EWG i 1999/45/WE oraz zmieniające rozporządzenie (WE) nr 1907/2006 z późn. zm.
Z Encyklopedia Zarządzania
Klasyfikacja pozycji asortymentowych | |
---|---|
Polecane artykuły |
|
Pozycje asortymentowe to pojęcie przedstawiające istniejące klasy podziału produktów od jednostki o najszerszym zasięgu do jednostki podstawowej.
Klasyfikacja pozycji asortymentowych
W strukturze asortymentu możemy wyróżnić cztery najbardziej istotne pozycje. Należą do nich:
1) Rodzina produktów - jest to największa jednostka podziału asortymentowego. Swoim zakresem obejmuje klasy produktów, które zaspokajają w mniejszym lub też w większym stopniu szeroko pojmowane potrzeby warunkujące egzystencje człowieka w danym środowisku (np. produkty spożywcze zaspokajające pragnienie czy też głód).
2) Klasa produktu lub kategoria produktu - jest to grupa towarów z istniejącymi bardzo mocnymi powiązaniami funkcjonalnymi. Jest to tym samym zestaw produktów wyodrębniony na podstawie podobieństwa surowcowego, z jakiego towary zostały wykonane, technologii wytwarzania oraz ich przeznaczenia (np. produkty tytoniowe, tj. papierosy).
3) Linia produktu - jest to grupa produktów ściśle powiązanych ze sobą pod względem przeznaczenia, skierowana do określonej grupy klientów, sprzedawana przy pomocy określonych kanałów dystrybucji lub podobnego poziomu cen (np. linia odzieży sportowej, linia kosmetyków do ciała).
4) Pozycja produktu - jest to najmniejsza jednostka podziału asortymentowego. Może to być zarówno artykuł jak i rodzaj usługi. Tak jak w przypadku poprzednich szczebli hierarchii produktowej określany jest przez: surowce, technologie i przeznaczenie, ale przy uwzględnieniu takich kryteriów wyodrębniania jak rozmiar, waga, kolor, model, cena, itp. (np. szampon do włosów, batonik).
Bibliografia
- Altkorn J., Podstawy marketingu, Instytut marketingu, Kraków, 2004.
- Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong W., Marketing, podręcznik europejski, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2002.
Autor: Dorota Motyka